Sluiten

Mijlpalen? Kans om te scoren met klantcontact!

121 0

Onderzoek wijst uit; trouwen, een huis kopen (of huren!), kinderen krijgen – deze mijlpalen bieden je als organisatie de kans om langdurig hét verschil te maken over hoe klanten over je denken. En laten woningcorporaties nou voor een groot gedeelte met een dergelijk life changing event, namelijk verhuizen, van doen hebben!

Twee open deuren

Als woningcorporatie ben je ongetwijfeld overtuigd van de toegevoegde waarde om klantcontact goed op de rit te hebben staan. Eenduidigheid, efficiency, kostenbesparing, hogere klant- en medewerkerstevredenheid zijn slechts een paar belangrijke aspecten waar vaak als eerste aan gedacht wordt. Maar laten we even teruggaan naar de basis en waarom klantcontact voor woningcorporaties écht heel belangrijk is.

  1. In het geval van een verhuizing blijken de negatieve clichés helaas vaak te kloppen; er gaan 1001 dingen mis. Dat levert de nodige frustratie bij klanten op. Laat jouw woningcorporatie nou de uitzondering op de regel zijn waarbij het wél goed gaat! Wedden dat jouw nieuwe klant dit niet snel vergeet?
  2. Verhuizen is een hele stressvolle gebeurtenis. In stressvolle tijden waarderen klanten positieve belevingen bovengemiddeld sterk. Grijp die kans dus met beide handen aan! Want tegelijkertijd rekent de klant je ook genadeloos af als je die slechte partner blijkt te zijn.

 

Kers op de taart

Tips die niet alleen over je eigen diensten gaan, maar daar wel mee te maken hebben, kunnen bovendien een kers op de taart in jouw klantcontact zijn. “Hierbij verlenen wij u toestemming om zonwering te plaatsen. Denkt u eraan dat het vanwege de draagkracht niet verstandig is om de bevestigingsgaten in de voegen te boren en dat u voor het boren een klopboormachine gebruikt. Heel veel succes!”


Het allerbelangrijkste bij klantcontact...

Bouw empathie in jouw klantcontact-momenten in en denk altijd vanuit je klant. Hoe zou jij geholpen willen worden? Ik ben benieuwd hoe jij dit aanpakt of je tips voor andere corporaties hebt of wat je lastig vindt. Laat jouw reactie hieronder achter!

 

Bron

Momenten die er toe doen, Customer First, November 2016

Over de auteur
Sophie Beijerbacht - Marketing- en communicatiemedewerker
Sophie Beijerbacht is Marketing- en Communicatiespecialist. Interesses: Taalvoutjes, Social Media, Analytics, Schotland & Goede koffie.
Kennis
17-03-2017
Sophie Beijerbacht
Mijlpalen bieden je als organisatie de kans om langdurig hét verschil te maken over hoe klanten over je denken.
Gaat over
#wwWakeUp Klantcontact Strategie
Laat je reactie achter:
Omhoog