Sluiten

Woonkracht10 - Totaaloplossing

121 0

Zig heeft voor Woonkracht10 een “totaaloplossing - digitale dienstverlening” bestaande uit een responsive website, klantportaal, KlantVolgSysteem en geïntegreerde kennisbank gerealiseerd. Door de automatisering van klantcontact en –processen maakt Woonkracht10 een belangrijke efficiencyslag.

Het bespaart ons tijd en geld.

- Annemarie Derksen, teamleider Service Center -

 “Veel gemak voor onze huurders”

“Sinds 1 september kunnen klanten ondermeer online wijzigingen doorvoeren in het huurcontract, een huurovereenkomst opzeggen, online betalen of een reparatie inplannen. Het nieuwe klantportaal van Zig neemt ons daarmee veel werk uit handen. Het is in het begin misschien wennen voor de klant, maar we zijn er van overtuigd dat het zelf kunnen regelen veel gemak oplevert voor onze huurders. Daarnaast bespaart het ons tijd en geld.” – aldus Annemarie Derksen, teamleider Service Center bij Woonkracht10.

Responsive website van Woonkracht10

Modernisering dienstverlening

Woonkracht10 focust op digitale dienstverlening om kosten te besparen en daarmee het wonen betaalbaar te houden. De “totaaloplossing - digitale dienstverlening” ondersteunt het servicecenter en biedt huurders de mogelijkheid om 24/7 huurderszaken online te regelen. De corporatie was onder de indruk van de door Zig gerealiseerde mate van automatisering bij DUWO. Bij Woonkracht10 is daarom dezelfde mate van automatisering toegepast. Deze volledige procesautomatisering heeft voor DUWO al geresulteerd in een zelfservicepercentage van meer dan 80%!

KlantVolgSysteem & Kennisbank

Het KlantVolgSysteem (KVS), inclusief kennisbank, ontsluit via portlets diverse databronnen voor de medewerkers van het servicecentrum en tweedelijns medewerkers van Woonkracht10. Informatie over de huurder, contracten en bijvoorbeeld financiële gegevens worden overzichtelijk getoond. De mobiele versie (KVS-App) voorziet medewerkers in de wijk online van de kennisbank, waardoor ze contacten kunnen borgen.  

Klantvolgsysteem en kennisbank Woonkracht10
Responsive website en Huurdersportaal

Voor huurders is een gebruiksvriendelijke, responsive website ontwikkeld met volledige kennisbankintegratie aangevuld met een huurdersportaal om zelf 24/7 actuele gegevens in te zien, te wijzigen en processen op te starten en af te ronden.

Huuropzegging in beeld Woonkracht10

Weeknummers inzichtelijk op website Woonkracht10

Volledige integratie

De integratie van het KlantVolgSysteem en het klantportaal met achterliggende systemen verlopen via het IBM WebSphere SOA-platform van Zig Websoftware, die integraal onderdeel is van de totaaloplossing.

 

Benieuwd naar de nieuwe website? Neem een kijkje op www.woonkracht10.nl

Over de auteur
Sophie Beijerbacht - Marketing- en communicatiemedewerker
Sophie Beijerbacht is Marketing- en Communicatiespecialist. Interesses: Taalvoutjes, Social Media, Analytics, Schotland & Goede koffie.
Cases
03-08-2015
Sophie Beijerbacht
Gaat over
Klantcontact Websites TYPO3
Laat je reactie achter:
Omhoog