Sluiten

Rochdale - Klantcontact

121 0

Een KlantVolgSysteem met geïntegreerde kennisbank waardoor het telefoonverkeer en de gesprekduur aanzienlijk daalden. En 2 jaar later een responsive website, tevens met geïntegreerde kennisbank, waardoor de website nóg efficiënter beheerd kan worden. Zig Websoftware realiseerde het voor Rochdale.

Rochdale over klantcontact:

We willen ieder klantcontact in één keer goed afhandelen, dat is voor de klant,

maar ook voor Rochdale prettig.

20% daling van het telefoonverkeer en 10% daling van de gespreksduur

Cécile Engelsma, Manager Klantcontactcentrum bij Rochdale, vertelt over het KlantVolgsysteem: “Sinds het KlantVolgSysteem en de Kennisbank live zijn is, voornamelijk door de afname van het herhaalverkeer, het aantal telefoontjes gedaald met 20%. Met de Kennisbank kunnen Rochdale-medewerkers sneller en eenduidiger vragen beantwoorden. We kunnen onze bewoner zo beter helpen. Bijkomend voordeel is dat de gemiddelde gespreksduur met 10%  is afgenomen. Dit komt onze bereikbaarheid ten goede. Kennis is door inzet van de kennisbank gestructureerd en toegankelijk geworden.”

Integraal klantbeeld

“Bij inkomende telefoongesprekken wordt in het dashboard alle klantinformatie uit meerdere onderliggende systemen overzichtelijk en realtime beschikbaar. Ook eventuele alerts, zoals een deurwaarderdossier, worden direct getoond. Onder andere reparaties, betalingen en diverse documenten zijn via het dashboard beschikbaar. Door de eenvoudige toegang tot alle beschikbare informatie over een klant beschikt de eerstelijns medewerker dus over een integraal klantbeeld.”

Responsive Website

Steeds meer mensen bezoeken websites via hun tablet of mobiele telefoon. Daarom hebben we, 2 jaar na oplevering van het KlantVolgSysteem, voor Rochdale een responsive website met geïntegreerde kennisbank gerealiseerd.

 

Website Rochdale via Tablet

Dit is nog maar het begin.

- Wendy Lambers, communicatieadviseur bij Rochdale

“Klantgericht, met de focus op toptaken”

“We hebben met Zig hard gewerkt aan een klantgerichte website van Rochdale, waarin de toptaken van onze bezoeker, huurder of woningzoekende, een belangrijke plek innemen. En dit is nog maar het begin, we gaan verder met de ontwikkeling van Mijn Rochdale, het huurdersportaal. Daar kunnen onze huurders straks onder ander een reparatie inplannen.” – aldus Wendy Lambers, communicatieadviseur bij Rochdale. 

 

Website van Rochdale door Zig

Huurdersportaal corporatie Rochdale

 

Gemak dient de mens:  content automatisch bijgewerkt vanuit de kennisbank

Door de kennisbankintegratie wordt content van de website automatisch vanuit de kennisbank gevuld. Hiermee is kopiëren en plakken en verouderde informatie op de website verleden tijd. Alles wat in de kennisbank wordt aangepast wordt tegelijkertijd op de website geüpdatet. 

 

Benieuwd naar de nieuwe website? Neem een kijkje op www.rochdale.nl

Over de auteur
Sophie Beijerbacht - Marketing- en communicatiemedewerker
Sophie Beijerbacht is Marketing- en Communicatiespecialist. Interesses: Taalvoutjes, Social Media, Analytics, Schotland & Goede koffie.
Cases
03-08-2015
Sophie Beijerbacht
Gaat over
Klantcontact
Omhoog